Sunday, September 29, 2013

Perempuan Overthinking

Assalamualaikum! 

Dah lamo den tak update blog nia. #kecekngori Wahahhaaa!! eksaited gilaaa nak type! 

 Sememangnya perempuan memang takkan lari dengan overthinking. Untunglaa laki pike simple as abc je. Aku pun suka overthinking jugak macam this situation.

#situation1
Bila kawan lelaki kita tu cakap lain macam dengan kita like 'fanaa, dah makan?' Actually takda la lain sangat, maksud kite dia selalu sangat caring pasal diri kita. Tanya buat apa? dekat mana?
 Girls, jangan overthinking merasakan diri kita disukai kat guys tu. Maksud kite jangan fikir sangat yang 'Eh dia suka aku ke, macam suka je' Sebab guys kekadang bila dia rapat dengan girls, bukan sebab dia suka as a girlfie tapi dia suka kita jadi kawan perempuan dia. Nanti kalau kita dah tau dia dah bepunya mau tak keciwa tahap meroyan. K hiperbola plak ayat kite.

#situation2
Kita tengah2 text kat that guy, then dia tiba-tiba tak reply. 
'Haha, tau takpe. k amik lah benda tu. pandainya dia bergurau. Saya tak beberapa sangat lah tau bab2 ni sebab sy tak minat. Awak tau?'

2 minutes later..

Yang si girl pulak fikir, 'Eh asal die tak reply haa?, ayat aku awkward ke..? Hermmm. Aku cakap salah ke? Dia menyampah kat aku ke? Aku nampak macam noob ke? Dia tengah chat dengan another girl kot :(

See! ni baru tak reply 2 minute. 

30 minutes later..

Boy : 'Awak sorry late, saya gi tolong mama kat dapur tadi. Tak sempat nak cakap :)' Eh mane awak? =.=

Girl tadi dah pun unfriend dia dekat Facebook sebab merasakan dat girl tadi merasakan yang dia tak disukai guy tu. Haihh, kesiann kesiaan *geleng kepala*


Okey, rasa malas pulak nak type panjang2 ni, kalau ada free masa baru update balik. Actually, benda yang macam ni la kekadang kite rasa seseteng masa. 
Kbye

























 

No comments:

Post a Comment