Friday, April 19, 2013

Mara's IQ test 2013| Hampir patah hati

Before the day

Bila aku check online kat laman web mara. Shockingly, aku dapat slip tawaran temuduga tu bertempat di KPTM Bangi. Dan program yang aku dapat adalah pilihan 2. Yang jadi sengalnya, aku lupa sama ada pilihan pertama aku tu course Biotech d Canada or Medic d Mesir. Seriess lah lupa -.-, ngeng gilaa lahh, kawan-kawan aku smua cakap aku sengal. Yarh, masa aku isi applicants Mara tu pun main2, tu yang tak print kos apa yang aku dah amik. tak series la katekan. So aku abaikan je laaa, course apa-apa pun aasalkan dapat. ngeheh! Masa ni ni laah aku mengguugel pasal temuduga Mara ni, questions dat will be coming up, tips2 dr siniiyor2 (senior) kita, pasal Esei Mara and thousands of wish luck for me :)) and blaa blabla as a preparation aku for the interview. Ramai kawan aku dr SBP salah seorangnya Izzudin budak Mckk kata yang ni takda interview, ada IQ test dulu, so nanti dishortlistkan untuk ke tmuduge yang real punya tuu, and I was like 0.0. Really? ohh senang je tuu, heh seb baik :DD. Memandangkan jarak antara Bangi ngan umah aku agak jaoo, mama decide tidur hotel for one day, so takdaalah cam tekejar2 sangat kn esoknya. Dengan mama laa aku pergi, dari rumah sampai ke selangor aku ngan mama chot cet cot cett dlm kerete smpaikan rasa cam skjap je sampai slangor. Kemudian check in Hotel menanti hari esoknyaa.

During the Test Day 

Wake up at 6 a.m and performed my prayer with mama. Basically, I just bring all the necessery things such as documents, IC card *really vital, erasers and a pencil before I headed there. My lovely mama bring me there and sharp on 9 oclock, we're oredy arrived. *ktetibe speaking* -.- krikkrik
Okeh haha, masa sampai je kat depan dewan, aku nampak ramai teenagers were queueing up waiting for their next turn. Yang boys berbaju korperat, and they looked pretty smart and girls were wearing on baju kurung, sweet je :) 
Kena beratur tahuu tak di bawah sinaran cahaya matahari yang terik tu walaupun pagi tp cuaca agak panass seyh. Aku punya session pukul 10.30 a.m so aku beraturla dengan budak2 sessioan yang sama dengan aku. Budak yang beratur depan aku ni namaa cikk .... Errr k tak ingat yg pastinya dia ex students SEMESRA and she got straight A's. Pandaii wehh! drpd aku slek 2 subject* I have an ice breaking with her and she seemed pretty and polite and loaded coz shes using blackberry Z10 kot hehe eh eh, asalkan guna hp mahal2 je kaya je aku ni pikirr Hesshh. Tp rasanya kaya sbb the way she's talking to me, gaya diaa. Ramai bebudak yg kinda outstanding, brilliant sebb majority org yg aku tanye ramai yan dpt straight A's, banyak A+.. K abaikan dah melalutt, sampai mana tadii? -.-

 Haaa, masa turn aku untuk daftar, aku pun tengok course yang aku dpat apa. Kod LN10108. I wass what daa pff -.- 0.o, Kod tu adalah course biotech di Canada. Time tu aku rasa lemah semangt sbb kos medic ke Mesir diignorekan. Memang tak la kan aku nak prefer kos yang bukan aku minat, sapa yang nak weh melainkan kalau orang desperate nak oversea. hmm :(
 Then, aku masuk dalam dewan dengan muka yang pasrah, nasib baik dewan tu ber-aircond. Kami diberi masa 1 jam untuk menjawab 100 soalan objektif which consist of 50 quest in english and 50 quest in Malay DAN 1 essay yang bertajuk *apa yang awak nampak diri awak dalam masa 5 tahun akan datang?* Essay in english. Yang essay tu aku ttap pendirian yg mengatakan pasal aku doctor. Pedulik hapee aku walaupun kos yu aku tak dapat. titiikk!! Swear soalan BI dia sussah, addmath, math, entepreneur, leadershipskills,about computer. Makan masa aku banyak kat soalan2 bi, sampai kat soalan bm punyaa lah senangg menyesal tak jawab bm duluu~ alahh benda dh lepass. Bila sir tu annouced time is up, ramai yg tak sempat agaknya bulat jawapan laju2 termasuk aku. Hahaa! 
Dah submit paper, keluar dewan semua orang yang pandang aku buat muka tak siap je. Ada sorang girl yang aku tak kenal pandang aku sambl memek mukaa tak sempatt kan. Aahh, sama lakitee ;)See! lawaak wey memang pengalaman betullah. 

 Okay, thats all. Panas keyboard ni dek lamanya aku typing. ngeheeh. aku pelik majority biasiswa dah tukar polisi ttba ada ujian sama macam MAINS/ yayasan negeri, harini aku dapat call MAINS untuk ngadap ujian then baru real interview. Agak2nya apa la soalan yg keluar ek.
MARA pulak, mama ku suruh buat rayuan pertukaran kos, tapi entahlah tengoklah macam mana nanti.

No comments:

Post a Comment